onsdag 16 april 2008

Erik startar trend.

Kära bloggintressenter!
Vi lever i en föränderlig värld! (Märk att detta anförande fungerar oavsett avhandlat ämne.)
Eftersom gensvaret för dunkgömme ändå har varit, låt oss säga, måttligt, gäller det att tänka i nya banor. Dunkgömme var kanske ändå inte den ultimata träningsformen? Var den månne inte tillräckligt modern?
Jag har märkt att det inom träningsvärlden har blivit populärt att kombinera två vitt skilda komponenter till en ny träningsform. Som exempel kan nämnas att power och yoga blir poweryoga, stavar och gång blir stavgång, skidor och älgjakt blir skidskytte. Ja, listan kan göras lång.
Nu introducerar jag en ny träningsform: Pumpomim! Jag kombinerar det minimalistiska uttrycket från pantomim och styrketräningen från bodypump. Ett vinnande koncept!
Jag tänkte ha mitt första pass på gräsmattan nedanför hus 18 på måndag kl 17.00. Alla är välkomna! Ung som gammal, nybörjare som proffs! Obs, ta med eget smink.

Vi ses!

Med Vänliga Hälsningar
Erik

PS. Jag citerar Hildas förra inlägg om öl på Theodoras: "Kul säger vi på Dandis(...)! Ses där!" Kom hon dit? (nej). DS.

Inga kommentarer: