tisdag 8 april 2008

Erik reagerar.


Eftersom jag bär på så mycket inneboende aggressioner så tänkte jag använda bloggen som ventil.
Mitt första ämne är det här med koffeinberoende.
-Hej! Jag heter Erik och jag är koffeinist.
Jag vill att ni respekterar det. Det är ett beroende. Snarast att betrakta som en sjukdom. Som blivande läkare och kollegor (tack till Annelie), så borde ni respektera och snarast beivra och upplysa era kamrater som inte är tillräckligt insiktsfulla.
Som de flesta redan har förstått gäller detta trängseln runt kaffeautomaten vid första femminutersrasten. Vi med starkt koffeinberoende brukar ju ses där. Men ibland dyker det upp en och annan illvillig kursare som står där framför en i kön och trycker på chokladknappen. Det måste vara fel tänker ni. Att en människa kan vara så grym att utföra dessa handlingar!
Vissa personer går till motattack och säger att de är sockerberoende, men snälla ni, ta med er en chokladbit (av valfri sort, lämpligen Marabou) eller en sockerbit att knapra på. Nästa gång någon står i vägen för mitt koffeinberoende så smäller det!
Med Vänliga Hälsningar
Erik

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ordinerar en kaffetermos till dig Erik! Koka ditt fina kaffe på morgonen, och du hinner få i dig en slurk på den knappa rasten. Tänk vad mycket energi du sparar i form av icke-förbrukade pappmuggar, det blir några stycken på 3 terminer ska du se...

Anonym sa...

Jag funderar på at ta med en termos och fylla upp den med automatchoklad under första rasten ;)

/Jonas