onsdag 9 april 2008

Erik reagerar (2)

Jag kunde inte hålla mig borta länge från bloggen. Anledningen är att våra gäster från Karolinska Solna misskött sig å det grövsta. Det är nu fastställt att vissa KS:are har varit så avundsjuka på vår kaffemaskin med gratis kaffe att de helt sonika har fyllt på medhavda termosar. Det sägs att detta har hänt just innan de återvänt till sin egen vistelse i Solna. Ryktet säger vidare att de haft stora kafferep när de väl återvänt till sin högborg. Vissa vill snarare kalla kafferepen för backanaler där kaffet flödat och de koffeinstinna deltagarna har sjungit och dansat (nästan) nakna. Jag tycker det är väldigt omoraliskt att blanda ihop fester av detta slag med seriösa akademiska studier.
Hur jag vet att det är sant att det stals kaffe? Jo, jag såg det med egna ögon. Eller kan jag åtminstone föreställa mig hur det såg ut.

Jag har även sett att alternativet "Erik är ju dumihuvet" leder i omröstningen. Det smärtar, men samtidigt så inser jag ju att det kostar på att slänga sanningen i ansiktet på mina medmänniskor. Jag ser mig som Danderyds Magdalena Ribbing. Det är bara jag och Maggan som till fullo förstår. Läs gärna: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=299&a=747234&category=Kl%E4dsel . Så, ställ gärna en fråga till mig i "kommentarer" om du är osäker på hur man beter sig runt en kaffeautomat eller i andra etikettsfrågor. Kom ihåg, det är bättre att fråga än att chansa!
Med Vänliga Hälsningar
Erik

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för påhopp du kommer med! Vi har förresten recenserat DS lite lätt i senaste blogginlägget...m a p just kaffemaskinen!

Anonym sa...

Jag dementerar! Det var en lögn. Människorna från KS drack kaffe enligt ett helt ordinärt mönster. Det stals inget kaffe. Men det är inte heller det det handlar om. Det är principen det gäller.
Dock hade människorna från KS en trevlig formell och emotionell kontakt.
MVH
Erik