söndag 27 april 2008

Danderyds tvätteri

Ytterligare en vecka har förflutit och som tur är är vi tillbaka i den fina förorten och slipper vara i tegelhögen i Solna. :) Skämt åsido så hade ni dock väldigt lyxigt fika och vi tillönskar er all lycka med mikrobiologin!

Ett stort minus på DS är tvätteriet. Erik och jag har kommit på att många likheter finns med det forna Sovjet:

1. Det är öppet på oheliga tider.
2. Det är brist.
3. Man får köa.
4. Man får inte vad man vill ha (personalen är mycket modemedveten).
5. Staten betalar.

Ryktet har ju även spridit sig att jag numera har matlådor med mig; det gick väldigt fort av någon anledning, men man måste ju tänka på sin nutrition... Således bestod lunchen denna vecka av 4x spaghetti-köttfärssås och 1x lunch på Fontanellen för att få i sig de få spårämnen och vitaminer man behöver.

Kaffet på Fontanellen bereds av en automat som enligt Erik måste kosta minst 20000 kr, vilken teori de facto stöds av lunchpriset som inte direkt ligger på Hjulets nivå.

Det där med matlådor medför också vissa oanade issues när man inte har rutin, bland annat nu i fredags då jag glömde en låda med grisiga bestick i på kylskåpet bredvid kaffeautomaten.

En liten bild är på sin plats från det legendariska brygg-hänget à la Danderyd som ni beskådat tidigare. Det är nämligen någon som har importerat en Lidl-påse till kommunen, vilket inte på något sätt är okej. Innehållet är okänt, men troligtvis rör det sig om tidigare frusna och från Indien importerade kycklingfiléer inköpta för 14,95 kr/kg. Jag återkommer med mer detaljerad information.

/Robin

3 kommentarer:

Anonym sa...

Våra tvättomater på KS är inte mycket bättre - de har visserligen öppet dygnet runt men chansen att rätt kläder finns inne är minimal.

Anonym sa...

Detta hör inte till just detta inlägg i bloggen, men en tanke slog mig som jag måste få höra er åsikt om:

Jag som DS student vill hävda att denna blogg inte är fullkomlig utan en bild på Riita. Detta finsktalande charmtroll måste väl ha en given plats på bloggen. Minst ett inlägg, men gärna en bild.

Anonym sa...

Och jag kan inte låta bli att lägga mig i:

Jag föreslår att "anonym" själv frågar nämnt charmtroll om hon vill vara med på bild först.