måndag 13 oktober 2008

Lösningen på alla problem: Mini-Fras och dressing.

Och så var terminens första dugga avklarad! Ambitiösa och duktiga som vi vill framstå, satt Erik T och jag förutsättningslöst i min lägenhet igår och råpluggade. Överenskommelse gjordes att Erik skulle serveras frukost i form av filmjölk, banan och russin pre-studiellt, samt att hamburgare skulle stekas vid lunchtid för att erhålla de få kalorier, spårämnen och vitaminer man behöver. För detta behövde mitt skafferi och kylskåp kompletteras med två viktiga ingredienser; hamburgerdressing och Mini-Fras till Eriks nu stundande fullkornsfrukost:


Det östes seminarier och gamla duggafrågor för fulla muggar, fram till dess att en grundvetenskaplig till synes obesvarbar fråga dök upp, varvidlag mer elementär och numera till åren gången basalvetenskaplig litteratur tillgreps:


Vid 21-tiden upplevde åtminstone jag stora språkproblem (utöver min skånska) efter en heldag fylld med livlig diskussion. Verksamheten lades då ner efter ett par Billys pizza, i hopp om god jaktlycka och utebliven potentiell duggatilt!

Nu ska jag äta upp de få kvarvarande Mini-Fras:en Erik förlagde hos mig. Ha en het vecka allihop med ganska gles undervisning! :)

/Robin (DS och TCD e bäst!)

En bild från primärvården kan kanske också vara på sin plats för alla er intresserade (notera särskilt de goda hygienrutiner som i bilden tillämpas):

1 kommentar:

Anonym sa...

vaddå hygienrutiner. munskydd ska det va.