tisdag 14 oktober 2008

Apropå Hygienrutiner

Jag vill gärna tro att varje hygienrutin har ett vetenskapligt beprövat underlag. Att det finns forskare som studerar hur man ska sprita händerna allra bäst och hur kortärmad en blus ska vara för att dölja så mkt hud som möjligt utan att dra med sig för många bakterier. Men nu undrar jag om det är så det fungerar.

Idag fick jag höra att man inte får bära den lilla blåa klänningen utan byxor. Den går ju ner under knäna så varför det kan man undra. Jo serru, det är tydligen (?) så att det kan "trilla ner saker från kvinnans underliv" som gör att byxor är strikt obligat under blå sjukhusklänning.

Vad är det som trillar? Hur gör man en sådan undersökning? Får män använda klänningen utan byxor?
/Hilda

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag undrar lite gran vart på ds ni är och vad ni får göra på dagarna?

Anonym sa...

Vi är lite här och där och gör lite smått och gott....

Anonym sa...

Chabbe: jag har själv funderat på läkare men övervägen även att bli ssk. Så berätta lite mera :)

Unknown sa...

Du är varmt välkommen! Det bästa med läkaryrket är kaffet. Det sämsta med läkaryrket är reumatologi.