lördag 10 maj 2008

Kalabaliken på KS

Efter att ha kommit till KS på fredagen för att skriva Mikrobiologidugga så irrade vi runt i kulverten för att hitta thoraxsalen och den gemensamma genomgången.

Under genomgången/rättningen utvecklades en något hetsk stämning. Folk (framförallt de från ks vi på ds är inte så osäkra) frågade om man fick poäng om man skrivit ett kommatecken istället för en punkt. Själva duggan var ganska svår och inte alls så relevant. Undervisningen har ju varit bra det har varit schyssta seminarier o dyl. MEn ändå så gör man en dugga som testar utantillkunskap såsom hur lång tid det tar att få svar från baktlab??? VAD HAR VI INFEKTIONSKURSEN TILL?

Dessutom har KS studenterna fått en provdugga i måndags något som på danderyd känts som ett svek av mikrobiologi institutionen. Vi från det fina sjukhuset i norr får tydligen inte göra provdugga innan.

Efter kalabaliken i thoraxsalen hade klockan slagit 11 och det var dags för grupp 5 o 6 att ta helg och de övriga grupperna åkte hem till Danderyd för att ha PBL redovisning.

Och till sist en liten kommentar til något jag hörde av en kursare på KS. Tydligen har någon kommenterat ett inlägg på KS Kickers blog om att vår utbildningen är den populäraste och skrivit ett väldigt prettoinlägg om självdistans under signaturen ""Challebelle". Självfallet trodde min kursare att detta var jag, vilket det då inte är.
Till "Challebelle" kan jag bara säga att jag vet inte om du försöker utg dig för att vara mig eller har ett vackert alias bara om det är det förstnämnda så bör vi ses för autograf skrivning.

Det kallar jag pretto
/ Chabbe

1 kommentar:

Anonym sa...

Provduggan var ett bra inlärningstillfälle, inte inför originalduggan (som jag också tyckte var konstig och irrelevant!) men förhoppningsvis inför tentan. Håller med om att ni också borde fått göra en sån!

Jag trodde också att det var du som var Challebelle, men nu har personen bakom aliaset klivit fram (jag har dock tystnadsplikt). Challebelle skrev dock inget pretto själv bör påpekas, försvarade snarare mitt inlägg, på ett anspråkslöst sätt.